Dok 14 & Bedrukte horecaproducten

Waar de Noordzee de Westerschelde kruist, kunnen gasten 363 dagen per jaar terecht bij Strandpaviljoen Dok 14. Een groot restaurant in Cadzand met ruim 400 plaatsen. ‘Uniek door onze locatie’, vertelt eigenaar Bert-Jos Ooijen. ‘Gasten hebben uitzicht op het strand, de zee en de schepen die van en naar Antwerpen varen. Op een goede dag serveren we ruim 1500 gerechten. Ik ben er trots op dat we een hoog werktempo weten te combineren met persoonlijke aandacht voor elke gast.’

Geïnterviewde
Bert-Jos Ooijen

Maakt gebruik van de solution sinds
2021

Segment
Restauratief

Klantbehoefte

Dok 14 heeft als strandpaviljoen behoorlijke bekendheid opgebouwd. Mede dankzij de verkiezingen tot Beste Strandpaviljoen van Nederland in 2019 en tot Beste van Zeeland in 2022. Maar bouwen aan een sterk merk is een doorlopend proces. 'Alles valt of staat met branding. We willen dat klanten onze naam onthouden, dat het als het ware in hun hoofd geprent staat. Tegelijkertijd zijn we trots op onze naam en ons logo.' Zo ontstond bij hem het idee om het logo subtiel, maar krachtig en veelvuldig in het restaurant te tonen. ‘We willen blijven vernieuwen, nieuwe dingen uitproberen en zorgen dat gasten ons onthouden.’ 

Oplossing

Een collega wees hem op de bedrukte horecaproducten via Sligro. ‘Wij bestellen al onze producten naar volle tevredenheid bij Sligro, het is dus extra fijn dat ze ook willen meedenken in branding. Fijn dat alle communicatie en levering door dezelfde partij wordt geregeld, dat houdt het overzichtelijk.’ Tussen alle mogelijkheden koos de eigenaar voor het bedrukken van het logo van Dok 14 op wijnglazen, servetten, verfrissingsdoekjes en bestekzakjes. ‘Door wijnglazen, servetten, bestekzakjes en verfrissingsdoekjes te laten bedrukken, blijft een bezoek aan Dok 14 nog meer bij.’ 

"Alles valt of staat met branding: we willen dat klanten onze naam onthouden"

Resultaat

Bert-Jos is erg tevreden met het resultaat. ‘Bedrukte horecaproducten zijn voor ons dé manier om ons te onderscheiden en naamsbekendheid te creëren.’ Ook is hij erg te spreken over de geleverde service. ‘Ik kijk terug op uitstekende communicatie, kwaliteit en klantvriendelijkheid. Vooral de snelheid van de service is waanzinnig.’

Naast Dok 14 bezit eigenaar Bert-Jos ook restaurant De 5 Weeghen en Strandpaviljoen 19. ‘Op de ene kant van de bestekzakjes hebben we het logo van Dok 14 laten drukken en aan de andere kan dat van De 5 Weeghen. Je merkt dat dit extra naamsbekendheid genereert in de omgeving; het zorgt voor een soort kruisbestuiving. ‘In de toekomst willen we onze promotie uitbreiden met bedrukte horecaproducten voor de twee huidige zaken, of wie weet wel voor een nieuw concept.’

"‘Bedrukte horecaproducten zijn voor ons dé manier om ons te onderscheiden en naamsbekendheid te creëren"

Ook aan de slag met bedrukte horecaproducten?

Wil jij net als Bert-Jos werken aan jouw branding? Laat je gegevens achter en onze partner The Branding Club neemt binnen een paar dagen contact met je op.