Dit is waarom een reserveringssysteem voor restaurant Beneden Sas onmisbaar is

Restaurant Beneden Sas in De Heen is gelegen op een historisch sluiseiland dicht bij Dinteloord. Jeroen Akkermans, mede-eigenaar, omschrijft de locatie als een knooppunt waar land- en waterrecreatie samenkomen. "Mensen willen verzekerd zijn van een plekje op het terras bij mooi weer. Daarom is een online reserveringssysteem voor ons onmisbaar." Via Sligro kwamen ze uit bij Guestplan.

Geïnterviewde
Jeroen Akkermans, eigenaar

Maakt gebruik van de solution sinds
Begin 2023

Segment
Restaurant

Klantbehoefte

Voor Beneden Sas is het belangrijk dat gasten eenvoudig kunnen reserveren. Het restaurant is gelegen op een historisch sluiseiland dicht bij Dinteloord. Jeroen: “Ons restaurant ligt behoorlijk afgelegen. Bovendien zijn we de enige horecaonderneming in de omgeving. Mensen willen verzekerd zijn van een plekje op het terras bij mooi weer. Daarom is een online reserveringssysteem voor ons onmisbaar. Tegelijkertijd moeten we een kostenafweging maken, omdat we een deel van het jaar beperkt open zijn.”

Oplossing

Beneden Sas is al vanaf de start klant bij Sligro. “We weten dat ze alleen samenwerken met betrouwbare partijen. Dat was voor ons een belangrijke reden om Guestplan te kiezen. Als ondernemer ben je heel afhankelijk van een online reserveringssysteem: functioneert het niet goed, dan kost dat omzet”, aldus Jeroen.

“We kregen eenvoudig een proefaccount om te ervaren hoe het systeem werkt. Dit konden we zelfs nog verlengen, omdat we het proefaccount aan het begin van het seizoen hadden, in een fase met weinig reserveringen. Ook vond ik het fijn dat Sligro persoonlijk contact zocht om te horen hoe het beviel. Guestplan is heel klantgericht, flexibel en proactief; precies zoals wij ook met onze gasten omgaan.”

"Guestplan is heel flexibel: we konden het proefaccount verlengen, omdat we ermee begonnen in een fase met weinig reserveringen"

Resultaat

Het online reserveringssysteem van Guestplan is heel gebruiksvriendelijk, vertelt Jeroen Akkermans. “Mensen kunnen reserveren voor een bepaald aantal personen, voor binnen of buiten en voor een lunch, borrel of diner. Ook is het mogelijk om een opmerking daarbij te plaatsen, bijvoorbeeld: reserveren voor binnen, maar bij mooi weer liever buiten”, legt Jeroen uit.

“Het grootste voordeel van dit systeem is dat het superefficiënt is, zowel voor onze gasten als voor ons. We zijn dankzij Guestplan altijd goed bereikbaar en gasten kunnen zelf hun reservering aanpassen of annuleren. Ondanks dat we niet met aanbetalingen werken, hebben we nauwelijks no-shows vanwege herinneringsmails. Kortom: het werkt heel goed.”

"Ondanks dat we niet met aanbetalingen werken, hebben we nauwelijks no-shows vanwege herinneringsmails"

Ook aan de slag met Guestplan?

Wil jij net als Beneden Sas aan de slag met een online reserveringssysteem? Laat je gegevens achter en onze partner Guestplan neemt binnen een paar dagen contact met je op.