Het waarderen van je personeel is belangrijker dan ooit. Zeker in tijden van een krappe arbeidsmarkt. Met een leuke verrassing tover je altijd een glimlach op het gezicht van je medewerker. In december en op zoveel meer bijzondere momenten kun je je werknemers in het zonnetje zetten.
“In de huidige tijd zie je dat het lastig is om goed personeel te vinden en te behouden”, stelt Odette. “Dit maakt het extra belangrijk dat personeel zich gezien, gehoord en vooral ook gewaardeerd voelt. Een glimlach bij het personeel is niet alleen goed voor het personeel zelf maar slaat ook over op je gasten. Je wordt immers liever geholpen door iemand die zijn werk met plezier doet. Die glimlach is pure, positieve reclame en werkt verder door dan je in eerste instantie zou denken.”
Daarom is het belangrijk je personeel zo nu en dan te verrassen. “Maar zeker niet alleen op de vanzelfsprekende momenten zoals het einde van het jaar”, vindt Odette. “Er zijn genoeg andere, meer onverwachte momenten waarop het écht als een verrassing voelt. Neem bijvoorbeeld de dag van het geluk, Pasen, Valentijnsdag, vitaliteitsdag... noem maar op. Er zijn zo ontzettend veel momenten waarop je je waardering kunt uitspreken. Daar proberen we op in te haken.”
Waarderen en verrassen is een mooi fenomeen. “Als je wilt waarderen moet je daar wel echt aandacht aan besteden”, benadrukt Odette. “Het geefmoment zelf is natuurlijk al een blijk van waardering. Daarnaast moet hetgeen je geeft met zorg, fatsoen, kennis en kunde worden samengesteld. Van Sligro uit leveren we natuurlijk sowieso topkwaliteit aan onze klanten. Dat is in deze tak van sport niet anders. Onze fysieke pakketten worden altijd goed gewaardeerd. We gaan bij het samenstellen uit van kwaliteitsproducten. In elk pakket vind je bijvoorbeeld mooie producten van onze eigen exclusieve hoogwaardige merken terug.”
Ieder jaar verschijnt een brochure met daarin tegen de dertig mooie geschenkpakketten in verschillende soorten en prijsklassen, al dan niet aangevuld met een non-food item. Deze pakketten zijn vanaf begin november tot het eind van het jaar in alle Sligro-vestigingen verkrijgbaar. Uiteraard kun je ze dan ook online in de Sligro-webshop bestellen. Daarnaast zijn er de keuzepakketten, helemaal op maat samengesteld in overleg met de klant. Odette: “We bespreken de wensen en stellen een passend pakket samen. In het ene geval doen wij zelf een voorstel. Een andere keer heeft de klant specifieke wensen zoals een bepaald thema. Bij een bekend ziekenhuis krijgt personeel dat net begint bijvoorbeeld nu een leuk ‘on-boarding’-pakket toegestuurd: een brievenbuspakketje met daarin leuke items die te maken hebben met opstarten en energie.”