Veelgestelde vragen

Sligro-Klantenkaart aanvragen

Alleen ondernemingen en organisaties die ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel kunnen in het bezit komen van een Sligro-klantenkaart. Deze klantenkaart heb je nodig om inkopen te kunnen doen bij Sligro.

Een Sligro-klantenkaart kun je met je KvK-nummer bij de hand gemakkelijk aanvragen via dit formulier.

Het is ook mogelijk om een klantenkaart aan te vragen in jouw dichtstbijzijnde Sligro-vestiging. Neem wel een geldig legitimatiebewijs en een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel mee. Deze mag maximaal 1 jaar oud zijn. Nadat je aanvraag is verwerkt ontvang je van ons per post je nieuwe klantenkaart(en). We versturen de klantenkaart naar het organisatieadres dat geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel.

Ben je een nieuwe klant die in komt kopen in een van onze vestigingen? Dan ontvang je automatisch een activatie mail om je account te activeren. Heb je deze mail niet gehad? Dan kun je hier een account aanvragen.

Je kunt een extra Sligro-klantenkaart aanvragen voor een tweede inkoper. Wil je direct een extra Sligro-klantenkaart aanvragen, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in. De NAW-gegevens van de tweede inkoper kun je ook doorgeven bij de receptie in jouw Sligro-vestiging.

Neem bij een bezoek aan onze vestiging altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Nadat de wijzigingen zijn verwerkt ontvang je van ons per post jouw nieuwe klantenkaart(en). We versturen de Sligro-klantenkaart altijd naar het organisatieadres dat geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel.

Ja, ook ondernemers met een vestiging in het buitenland kunnen een Sligro-klantenkaart aanvragen in een van onze Sligro-vestigingen. Daarvoor heb je het volgende nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Bewijs van bestaan: een document dat door een officiële instantie of een onafhankelijke organisatie is verstrekt (bijv. kopie van statuten of oprichtingsakte) 
  • Een kopie/uittreksel van uw registratie/inschrijving bij de betreffende btw-administratie 

De bijbehorende Sligro-klantenkaart(en) worden enkel per post gestuurd naar Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. Sligro-klantenkaarten voor de overige landen versturen we naar de Sligro-vestiging waar de aanvraag is ingediend.

Je ontvangt de Sligro-klantenkaart(en) binnen 5 werkdagen per post op het organisatieadres zoals bekend bij de Kamer van Koophandel. Kan de aanvraag niet goedgekeurd worden? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen bericht hierover per e-mail.

Klantenkaart niet ontvangen

Heb je je Sligro-klantenkaart na aanvragen niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via dit formulier. Selecteer het onderwerp ‘klantenkaart’, we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Klantgegevens wijzigen

Een wijziging van het organisatieadres dien je door te geven aan de Kamer van Koophandel. Vervolgens verwerken wij deze binnen 6 werkdagen in ons systeem. Het correspondentieadres kun je zowel doorgeven bij de receptie in de Sligro-vestiging als ook online. Neem bij een bezoek aan Sligro altijd een geldig legitimatiebewijs mee.

Wil je direct een wijziging van je correspondentieadres doorgeven, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in.

Wil je de naam van de eerste of tweede inkoper wijzigen, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in.

Een wijziging van inkoper kun je ook doorgeven bij de receptie in een Sligro-vestiging. Neem bij een bezoek aan onze vestiging altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Nadat de wijzigingen zijn verwerkt ontvang je van ons per post je nieuwe Sligro-klantenkaart(en). We versturen de klantenkaart naar het organisatieadres dat geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel.

Met het wijzigen van de naam worden de klantenkaarten van de huidige inkopers automatisch geblokkeerd.

Een wijziging van bedrijfsnaam dien je door te geven aan de Kamer van Koophandel.

Zodra wij de mutatie vanuit de Kamer van Koophandel hebben ontvangen kunnen wij de naamsverandering ook verwerken in onze systemen.

Een wijziging van je bedrijfsactiviteiten kun je zowel online doorgeven als ook bij de receptie van jouw Sligro-vestiging. Neem bij je bezoek aan onze vestiging altijd een geldig legitimatiebewijs mee.

Wil je jouw bedrijfsactiviteiten wijzigen, vul dan ons formulier bedrijfsgegevens wijzigen. Bij stap 2 in dit formulier kun je de wijziging van je branche aangeven.

Wil je jouw telefoonnummer, e-mailadres of bankrekeningnummer wijzigen, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in. Je kunt dit ook bij de receptie in een Sligro-vestiging doorgeven. Neem bij je bezoek aan onze vestiging een geldig legitimatiebewijs en een schriftelijk bewijs van de wijziging mee.

Verlies/gestolen klantenkaart

Is je Sligro-klantenkaart gestolen of ben je deze kwijt, vul dan het formulier klantenkaart verloren in om het verlies bij ons te melden.

Wijzigingen worden door ons binnen 24 uur (tijdens kantooruren) verwerkt. Nadat de wijzigingen door ons zijn verwerkt ontvang je per post een nieuwe klantenkaart. We versturen de klantenkaart naar het organisatieadres dat geregistreerd staat bij het Kamer van Koophandel.

De oude klantenkaart wordt door ons per direct geblokkeerd.

Klantenkaart verlengen

Heb je al geruime tijd geen inkopen meer gedaan bij Sligro? Dan zijn wij erg benieuwd naar de reden daarvoor. Misschien koop je in via een ander klantnummer of ben je niet meer bedrijfsmatig actief. 

Om je zo goed mogelijk te bedienen hebben wij je in een e-mail of brief gevraagd om je gegevens te controleren en jouw Sligro-klantenkaart te verlengen. Zo blijf je verzekerd van de vele voordelen van inkopen doen bij Sligro. 

Wil je jouw klantenkaart liever laten vervallen? Dan kan je dit ook aan ons doorgeven. Dan zorgen wij ervoor dat je gegevens worden verwijderd uit ons systeem. Geef jouw voorkeur door via het volgende formulier

E-mail of brief 

Heb je een e-mail ontvangen? Gebruik dan de link in de e-mail om direct naar het formulier te gaan. Heb je een brief ontvangen dan kan je hier naar het inlogscherm gaan. De inloggevens staan in de brief vermeld. 

Opzeggen klantenkaart

Wil je jouw bedrijfsactiviteiten stoppen, vul dan ons contactformulier in en selecteer het onderwerp ‘mijn klantgegevens’. Geef in het bericht aan dat je bedrijfsactiviteiten stoppen. Het is ook mogelijk om op te zeggen bij de receptie in een Sligro-vestiging.

Met deze actie worden de klantenkaarten van de huidige inkopers automatisch geblokkeerd.

Klantenkaart toevoegen in Stocard

In de Stocard app sla je al jouw klantenpassen digitaal op. Het is nu ook mogelijk om jouw klantenkaart van Sligro toe te voegen. 

Hoe gebruik je de klantenkaart digitaal? Open in een Sligro-vestiging de app op je smartphone en kies de Sligro klantenkaart. Onze medewerker scant deze dan op je telefoon.

Voor overige inhoudelijke vragen verwijzen we je graag naar de veelgestelde vragen van Stocard.

Voeg zo een klantenkaart toe aan Stocard:

  1. Open de app Stocard.
  2. Tik op Kaart toevoegen (Android) of het plusteken rechtsboven (iPhone).
  3. Een lijst met allerlei winkels opent. Typ in het zoekveld: Sligro
  4. Tik op de juiste suggestie.
  5. Stocard wil toestemming om een foto te maken. Tik op Tijdens gebruik van de app (Android) of Ok (iPhone).
  6. Richt de telefooncamera op de barcode van jouw Sligro klantenkaart. De rode lijn op het telefoonscherm laat zien waar je op moet richten.
  7. Tik linksboven op het pijltje om terug te gaan naar het startscherm van de app.

We faciliteren enkel de Nederlandse Sligro klantenkaart in Stocard. Met je klantenkaart in de Stocard app kun je op dezelfde vestigingen terecht als met je fysieke klantenkaart. Sligro-ISPC of Sligro-M klantenkaarten werken dus niet in Nederland en andersom. Daarnaast kun je met een reguliere Sligro klantenkaart ook niet bij De Kweker terecht.

Daarnaast is het niet mogelijk om een dagpas of een andere tijdelijke klantenkaart in Stocard toe te voegen. De Stocard app is enkel bedoeld voor klantenkaarten op naam.

Is bovenstaande niet van toepassing? Controleer dan bij onze servicebalie in de vestiging of je kaartnummer nog correct is. Het kan zijn dat je een nieuw kaartnummer hebt gekregen. Deze moet je zelf handmatig aanpassen in Stocard.

Nee, het is niet mogelijk om een dagpas of een andere tijdelijke klantenkaart toe te voegen aan Stocard. De Stocard app is enkel bedoeld voor klantenkaarten op naam.

Enkel de Nederlandse Sligro-vestigingen staan in Stocard. Het kan zijn dat jouw dichtstbijzijnde voorkeursvestiging een Belgische vestiging is. Deze hebben we niet in Stocard toegevoegd. 

Dat is mogelijk. We hebben op dit moment echter geen Belgische folder in de Stocard app toegevoegd. De Sligro pas in de Stocard app is bedoelt voor Nederlandse Sligro klantenkaarten.

Voor de Stocard folder maken we een selectie uit alle aanbiedingen van de lopende folderperiode. Alle aanbiedingen die in de Stocard folder staan,  komen ook terug in tenminste één van onze andere folders. Niet alle folderaanbiedingen staan in de folder die we op Stocard tonen. Dit is slechts een selectie.

Ik heb nieuwe klantenkaart(en) ontvangen

Een wijziging van het organisatieadres dien je door te geven aan de Kamer van Koophandel. Vervolgens verwerken wij deze binnen 6 werkdagen in ons systeem. Het correspondentieadres kun je zowel doorgeven bij de receptie in de Sligro-vestiging als ook online. Neem bij een bezoek aan Sligro altijd een geldig legitimatiebewijs mee.

Wil je direct een wijziging van je correspondentieadres doorgeven, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in.

Wil je de naam van de eerste of tweede inkoper wijzigen, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in.

Een wijziging van inkoper kun je ook doorgeven bij de receptie in een Sligro-vestiging. Neem bij een bezoek aan onze vestiging altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Nadat de wijzigingen zijn verwerkt ontvang je van ons per post je nieuwe Sligro-klantenkaart(en). We versturen de klantenkaart naar het organisatieadres dat geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel.

Met het wijzigen van de naam worden de klantenkaarten van de huidige inkopers automatisch geblokkeerd.

Er kan vertraging zitten tussen het verzenden van de email en het ontvangen van de brief. Heb je na vijf werkdagen niets ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Na activatie van je account kun je gebruik maken van nog meer voordelen op sligro.nl. Zo heb je niet alleen inzicht in je facturen en inkooplijsten, maar heb je altijd toegang tot het actuele assortiment inclusief prijzen. 

Je kunt een extra Sligro-klantenkaart aanvragen voor een tweede inkoper. Wil je direct een extra Sligro-klantenkaart aanvragen, vul dan het formulier klantenkaart wijzigen in. De NAW-gegevens van de tweede inkoper kun je ook doorgeven bij de receptie in jouw Sligro-vestiging.

Neem bij een bezoek aan onze vestiging altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Nadat de wijzigingen zijn verwerkt ontvang je van ons per post jouw nieuwe klantenkaart(en). We versturen de Sligro-klantenkaart altijd naar het organisatieadres dat geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel.

Sligro heeft geen automatische koppeling met de applicaties voor klantenkaarten. Het is daarom belangrijk dat je de klantenkaart daar handmatig vervangt. 

Sligro blijft groeien, wat leidt tot veranderingen in ons systeem. Als gevolg hiervan moeten we je klantenkaarten opnieuw uitgeven.