Veelgestelde vragen

Vestiging bezoeken

Op onze website kun je de dichtstbijzijnde Sligro-vestiging zoeken op plaatsnaam of postcode. Ga direct naar de vestigingenzoeker. Je kunt hier tevens de adresgegevens vinden van jouw Sligro-vestiging.

Voor telefoonnummers en overige contactgegevens kun je terecht op deze website bij het onderdeel vestigingen. Deze vind je ook op de achterzijde van je Sligro-factuur.

Met de Sligro-klantenkaart hebben maximaal 2 personen toegang van wie één op de kaart vermeld moet zijn. De klantenkaart is strikt persoonlijk. Alleen op vertoon van de klantenkaart is het toegestaan om aankopen te doen. Bij het betreden van een Sligro-vestiging wordt er gevraagd naar de klantenkaart en eventueel naar een geldig legitimatiebewijs.

De Sligro-klantenkaart geeft je het exclusieve recht inkopen te doen bij Sligro. Je klantenkaart is geldig voor het gehele assortiment en kan in elke Sligro-vestiging in Nederland gebruikt worden om inkopen te doen. De Nederlandse Sligro-klantenkaart geeft geen toegang tot Belgische Sligro-ISPC-vestigingen.

Alleen op vertoon van de Sligro-klantenkaart is het toegestaan om aankopen te doen bij Sligro. Zorg dus dat je bij ieder bezoek je klantenkaart bij hebt.

Voorraad en beschikbaarheid assortiment

Het complete assortiment van Sligro bestaat uit ruim 75.000 food- en non-food artikelen, gericht op de foodprofessional in het algemeen. Iedere Sligro-vestiging beschikt over een divers aanbod food-, non-food en koeling/diepvries producten. Het aanbod van dagvers producten als vlees, vis, wild & gevogelte, AGF en brood & banket is bepaald per vestiging. Niet iedere Sligro zelfbedieningsvestiging beschikt over hetzelfde assortiment.

Kijk voor een compleet overzicht van het productaanbod bij de Sligro-zelfbedieningsvestiging bij je in de buurt. Je kunt dit vinden op de vestigingspagina onder faciliteiten en assortiment.

Producten die uit het assortiment zijn, kunnen wij niet meer nabestellen. Natuurlijk kun je een van onze medewerkers in je Sligro-vestiging vragen om je te adviseren voor een passend alternatief.

Dit product zal zeer binnenkort in het assortiment worden opgenomen, wanneer precies is op voorhand niet te zeggen. Zodra het artikel beschikbaar is verdwijnt het icoon achter de naam en kun je het meteen bestellen.

Dit product zal zeer binnenkort uit het assortiment verdwijnen. Kies alvast een alternatief om het product dat uit het assortiment gaat te vervangen.

Wij streven ernaar om alle producten binnen ons assortiment op voorraad te hebben. Wil je er zeker van zijn of een product op voorraad is, neem dan contact op met jouw Sligro-vestiging.

Openingstijden en koopavonden

Voor alle openingstijden en koopavonden van onze Sligro-vestigingen kun je terecht op onze website bij het onderdeel vestigingen. Selecteer hier je gewenste vestiging om de openingstijden en koopavonden te bekijken.

Wanneer je bent ingelogd kun je direct je favoriete vestiging selecteren, zodat de openingstijden voortaan direct op de homepage getoond worden.

Rondom de feestdagen heeft Sligro extra ruime openingstijden om het inkopen nog eenvoudiger te maken. Kijk ook voor alle bijzondere openingstijden op onze website bij het onderdeel vestigingen.

Toegang en huisregels

Bij je bezoek aan een Sligro zelfbedieningsvestiging mag je een tas mee naar binnen nemen. Het is Sligro-medewerkers toegestaan om steekproefsgewijs een tassencontrole uit te voeren.

Aangezien er in onze Sligro-vestigingen o.a. heftrucks rondrijden geven we er de voorkeur aan dat kinderen gebruik maken van onze voorzieningen in de Entree. Indien kinderen wel mee de vestiging in gaan is dit alleen toegestaan onder begeleiding van een volwassene en alleen op eigen verantwoordelijkheid.

Huisdieren zijn niet toegestaan in de Sligro-vestiging. Een uitzondering wordt gemaakt voor getrainde geleidehonden van hulpbehoevenden.

Bij de receptie van een Sligro-vestiging wordt er gevraagd naar je Sligro-klantenkaart en eventueel een geldig legitimatiebewijs. Zorg daarom dat je deze bij ieder bezoek bij je hebt.

Inname emballage

Iedere Sligro-zelfbedieningsvestiging beschikt over een emballage-afdeling waar je leeggoed kunt inleveren

Inloggen en mijn account voor zelfbedieningsklanten

Met een account op sligro.nl heb je nu de mogelijkheid om:

  • Het assortiment met actuele prijzen te bekijken;
  • Facturen in te zien;
  • Gegevens te beheren;
  • Zelf jouw inkooplijst samen te stellen;
  • Op de hoogte te blijven door de interne berichten inbox

In de toekomst komen hier steeds meer mogelijkheden bij. Online bestellen is momenteel nog niet mogelijk voor klanten van een Sligro zelfbedieningsgroothandel. Wil je meer weten over de Sligro bezorgservice kijk dan hier.

Je kunt als klant van Sligro van een zelfbedieningsvestiging een account aanvragen via het volgende formulier.

Klik op 'Wachtwoord vergeten' op de inlogpagina. Vul vervolgens jouw e-mailadres in. Je ontvangt daarna een e-mail, met instructies, waarmee je zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Het assortiment dat op sligro.nl getoond wordt is bij de meeste vestigingen beschikbaar.

Wanneer je 'onthoud mij' aanvinkt op de inlogscherm hoef je, bij het terugkeren naar het bestelplatform, op het desbetreffende apparaat bij aanvang niet meer opnieuw in te loggen. Zo kun je gemakkelijker jouw assortiment én prijzen inzien of jouw bestelling klaarzetten. Om veiligheidsredenen vragen we, bijvoorbeeld bij wijzigen van persoonsgegevens, het gebruik van jouw lijsten of het verzenden van de bestelling, opnieuw naar jouw inlog.

Om onthouden te worden op sligro.nl zorg je ervoor dat jouw cookies zijn ingeschakeld. Controleer de cookies instellingen in jouw internetbrowser.

Op sligro.nl is het nóg eenvoudiger om inzicht te hebben in je facturen; klik op jouw naam in de header (de balk bovenin het scherm) en kies voor ‘Facturen’.

  1. Klik rechtsboven op de knop ‘Lijsten’ (de ‘Lijsten’-pagina wordt geopend). Klik op ‘+ Nieuwe lijst maken’, geef de lijst een naam en maak de lijst aan. Deze lijst komt nu in het overzicht van lijsten te staan.
  2. Vervolgens kun je producten toevoegen aan de lijst, dit kan op verschillende manieren:
  3. Via de zoekbalk: gebruik de zoekbalk boven in het scherm om een product te vinden en gebruik vervolgens het ‘lijst icoon’ dat bij de productafbeelding staat om het product toe te voegen aan een lijst.
  4. Via de navigatie: klik hiervoor linksboven op ‘Alle producten’ en navigeer naar de gewenste productgroep.
  5. Via een kleinere zoekbalk: gebruik de kleinere zoekbalk in een reeds geopende lijst. 

Open een lijst (zie instructie 'Hoe maak ik een lijst aan?') en klik op de knop met de beheeropties (knop met 3 puntjes rechtsboven in de lijst). Hier vind je de optie om de lijst te printen (incl. productafbeeldingen), of te exporteren naar een CSV bestand (een bestand met alleen tekst). 

Op mobiel is de optie ‘printen’ vervangen door ‘opslaan’; er opent een scherm met de lijst die vervolgens makkelijk per mail of app gedeeld kan worden, of kan worden geprint. 

Prijzen zijn niet zichtbaar op prints en exports, omdat deze kunnen wijzigen.

Ben jij namens jouw organisatie als hoofdgebruiker actief? Dan kun je gebruikers aanmaken en beheren:

  1. Klik rechtsboven op je naam en ga naar ‘Gebruikers beheren’ (de ‘Gebruikers beheren’-pagina wordt geopend, waarbij alle gebruikers getoond worden die zijn aangemaakt in (of toegang hebben tot) het account).
  2. Klik op de knop ‘Nieuwe gebruiker’ (een nieuwe venster wordt geopend), vul de persoonlijke gegevens in. En selecteer de gewenste rechten (deze kun je op een later moment nog wijzigen). 
  3. Klik op de knop ‘Opslaan’ (de ‘Gebruikers beheren’-pagina wordt opnieuw geopend). Een e-mail met inloggegevens (e-mailadres + tijdelijk wachtwoord) wordt naar de nieuwe gebruiker verzonden.

Verwijder de gebruiker uit het account: 

  1. Klik rechtsboven op je naam en ga naar ‘Gebruikers beheren’ (de ‘Gebruikers beheren’-pagina wordt geopend, waarbij alle gebruikers getoond worden die zijn aangemaakt in (of toegang hebben tot) het account).
  2. Klik op het prullenbak icoon achter de naam van de gebruiker die je wilt verwijderen. 

Let op: Met het uitvoeren van deze actie wordt alleen het online account van de gebruiker gedeactiveerd. Staat er ook een klantenkaart op naam van deze persoon, geef dit hier door onder het kopje ‘klantenkaarthouders’.

Via “Mijn account” kan je het correspondentie adres wijzigen, dit is het adres waar je folders en aanbiedingen van Sligro op ontvangt. Ook kun je hier je telefoonnummer wijzigen. 

Het zakelijke adres kan je niet wijzigen, wij maken gebruik van het adres dat bekend is bij de KVK. Meer informatie over het wijzigen van bedrijfsgegevens vind je hier.

Weet je zeker dat je geen gebruik meer wilt maken van de mogelijkheden die het account biedt? Niet meer ons assortiment met de actuele prijzen kunnen bekijken, geen facturen meer inzien en ook geen gegevens meer beheren en zelf jouw inkooplijst samenstellen? Zorg dat je alle gebruikers uit je account verwijdert. Alle inactieve accounts zullen door Sligro verwijderd worden.