Hoek van Holland | Torpedoloods
Linda Geers
Met een puntensysteem maakt Linda Geers voor haar team inzichtelijk hoe gastvrijheid werkt. Zelf maakt ze altijd tijd voor een praatje.
‘‘Het klinkt cliché, maar een oprechte glimlach is dé manier om je gasten zich goed te laten voelen. Daarmee straal je positieve energie uit en laat je zien dat je plezier hebt in wat je doet. Natuurlijk ben je op drukke momenten wat meer gefocust, maar een glimlach kost niets en brengt veel. Sommige gasten waarderen het als je een praatje met ze maakt, andere willen wat meer met rust gelaten worden. Op basis van ervaring voel ik dat goed aan. Verder is goed luisteren heel belangrijk. Pas was hier een jong stel met een peuter die expres zijn laatste beetje drinken omgooide. Toen ik naar de keuken liep om papier te halen, hoorde ik de ouders tegen hem zeggen: ‘Dan moet je die mevrouw zo maar even helpen met opruimen’. Ik besloot een extra papiertje mee te nemen en zo hebben we ‘samen’ opgeruimd. Ik zag die ouders meteen ontspannen. Het is een simpel voorbeeld van hoe je van een vervelend moment een gezellig moment maakt, ook voor jezelf. Omdat Savor & Nosh - vorig jaar in september geopend - veel groter is dan onze vorige horecazaak, is het voor mij lastiger om alles wat er gebeurt mee te krijgen. Bovendien hebben we nu meerdere ingangen. Maar dankzij het goede team om me heen, een open houding en onze wens om te leren van feedback van gasten, bieden we elke dag de best mogelijke gastvrijheid en service.”